27 juni

I morgon tar jag mitt pick och pack och drar till min underbara vän Anna på Island...Ska bli så skönt att komma bort från all skit nu! När jag kommer hem ska jag ta tag i mitt lilla fjuttiga liv reda upp ett och annat. Är ju skit att man ska vara en äkta svensk och allt ska verka så himla bra hela tiden, varför? Varför är det så svårt att släppa ut sina känslor? Orkar inte hålla emot alls mkt nu för tiden räcker med minsta lilla och man får anabolaspel eller bara bryter ihop, orkar snart inte mer.
 Ja jag vet jag kan säga dumma saker och verka så tuff och orädd men innerst inne så vill jag bara kunna vara liten och sårbar och bara va liten och att nån ska ta hand om mig för en gångs skull. Hade det inte varit för min goa kompisar som ställer upp  så vet jag inte var jag skulle tagit vägen, troligen bort härifrån. Långt!

Ber om ursäkt för alla kommentarer som jag kan hasspla ur mig ibland, menar dom oftast inte och är det nåt jag menar så märks det ju iofs men alla andra katiga kommentarer som kommer. Och i och med att jag slänger ur mig saker så får jag ju tillbaka och jag tycker det är kul att huggas lite men ibland så är man ju inte på det humöret och kommentarerna enbart sårar istället och jag blir ledsen. Men visar man det? Ne där va svensken igen!

Nehe nu ska man försöka gå och göra nån liten nytta kanske men återkommer när jag kommit tillbaka igen.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas du får en underbar resa till Island och heja på Anna från oss här hemma Glossa mår jättebra i hagen med Halle är nog kär och Shiwa är nu supertjock njut nu av allt du upplever och glöm Sverige för en stund

kram

2008-06-29 @ 22:32:38
Postat av: Lina

Monika! Vad jag känner igen mig i det du beskriver! Modigt av dig att skriva om det! När jag var 21 och kände så tog jag pick och pack och åkte till Indien & Thailand och luffade i fyra månader. Där fick jag distans till mycket. Det blev på många sätt en mental resa som jag då så väl behövde...

Hoppas du och Anna delat en stor och oförglömlig vecka tillsammans!

2008-07-06 @ 16:59:45
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Monika svarar

Nu är jag hemma igen och det var otroligt roligt att träffa Anna igen och se henne tävla!! Å vilka hästar det finns!!!HJÄLP!!!

Island ja, ja jag säger bara det att vackert är ju bara förnamnet och då har jag inte ens sett så stor del av öa men nästa gång vi åker ska jag åka runt hela ön och bara vara turist och rida med då=P hehe...



Nu ska jag gå och däcka i min säng för mkt sömn har det inte blivit pga av campande och att jag och Anna inte träffats på ett halvår!!Hrm vi höll väl mest låda hela tiden=) Undra vem som va värst..Haha det vet jag redan=P Jag såklart=)



Va skönt att Glossa sköter sig och det kommer nog bli en gullig bäbbe tror jag...kan vi gissa på fuxskäck kanske;)



Kram från mig

2008-07-08 @ 18:16:50
URL: http://monikastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0