söndag 13 januari

Jaha då hade jag också skaffat en blogg då...kände att det kunde va skönt att kunna skriva av sig lite ibland! Sen tänkte jag på min vän som drog till Island för en vecka sen,tänkte att hon skulle kunna läsa om vad som händer i Sverige medans hon är där=) Ska försöka komma över och hälsa på, LOVAR!! Har varit på Island en gång innan och det va inte sista gången kan jag säga! va för drygt sju år sen så det är dags nu igen=) 

Men först av allt ska jag ta lasbilskort!!! Att det ska bli roligt=) Det är jag och fyra till jag känner som ska gå en 14 veckorsutbildning med start nästa tisdag=) kommer bli så kul så...tänk va häftig jag kommer vara sen när jag glider runt i min stora lastbil! hehe...jag vet det låter bonnigt men jag lovar blir värre=P

Det är nämligen så att jag jobbar med kor...har jobbat på tenhults naturbruksgymnasium i ett och ett halvt år, slutade i oktober så just nu jobbar jag på en gård som heter Nybrohult. Där finns drygt 70 kor som mjölkas i mjölkgrop. Kul kul men lite jobbigt å gå upp på morgonen..men sen ska jag köra lastbil=)

När jag inte är på jobbet så hittar man mig oftast på hästryggen, vi har fem islandshästar här hemma på gården. åhh mina små underbara=) Älskar verkligen dom små lurviga djuren som alltid är pigga och glada.

Brukar givetvis inte bara umgås med djuren har ju även många underbara kompisar, åh hur skulle man klara sig utan dom!!

Nehe nu har  jag inte tid att skriva så mkt mer,ska åka ut till en kompis nu,ska med henne till jobbet i em (hon jobbar också med kossor..) ska sova där i natt hennes pojkvän drog till fjällen med några kompisar i morse så nu ska vi passa på och leva loppan...=P hihi

Ha det bäst kramar från monika

Kommentarer
Postat av: Anna Jonasson

Yes!!! En bloggande monika! underbart!
Kramar

2008-01-13 @ 18:03:17
Postat av: Mickan

Super roligt att du har skaffat en blogg monika!

Vi får höras i em eller imorgon...jag väntar på att Hanna ska komma & hämta mig...

Ha d fint kramar

2008-01-15 @ 14:38:03
URL: http://melander88.blogg.se
Postat av: Lina Hallberg

...någon viskade i mitt öra att du börjat blogga...JÄTTEKUL!

2008-01-15 @ 21:56:24
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0