27 januari

Då va denna helgen snart över med då...Blev inte riktigt som jag tänkt mig den!! Jag hade räknat med en ganska lugn helg och en sväng till mc-mässan men så blev inte fallet!

I fredas när jag kom hem från jobbet,satt och åt lite mat framför let´s dance så ringer tellen...Rikard i andra änden som sa att jag skulle hänga med till Tyskland...Eh nä sa Monika men som vanligt är han väldigt bra på att övertala och Monika inte så jättesvår att övertala när det gäller att umgås med kompisar!! Eller va säger du Anna=)

Så det va ju bara att hoppa in i duschen och när jag kom ner till mig så satt dom och väntade där. Jag sa i telefonen att dom kunde svänga förbi så fick ja se om jag ville hänga med men jag insåg snart att det va lika bra att hänga med för annars hade dom burit ut mig i bilen och hrm vem hade vunnit tror ni jag eller tre killar?!=P

Jag hade iaf avsagt mig från att köra och betala. Va ju dom som ville ha med mig så lite krav kan man ju sätta då=) Så vid strax innan tio rullade vi iväg hemifrån...Resan gick väldigt fort på sina ställen eftersom jag sov, och det va ju jätteskönt och sitta och sova i baksätet på Rikards Navara, inte alls trångt, hrm!! Men nu ska jag inte klaga för när vi väl var iväg så va det riktigt kul=) Jag är inte så mkt för inpulsresor egentligen men man brukar inte ha tråkigt med dom!

Vi hade en himla tur med färjorna också behövde inte vänta mer än tio minuter på nåt ställe, men på första färjan så tyckte dom att vi skulle ut på soldäck,fy f-n va det blåste! Dom stod inte ut många minuter som tur va. Sen sov jag igenom nästan hela Danmark, hade visst vaknat till en gång och konstaterat att det va många lampor när vi va ute på en stor bro men det kommer jag inte ihåg=P. Tur för Rikard att Pelle höll sig vaken med honom för jag och claes sov som grisar=) 

Färjan över till Tyskland tog cirka 40 min så då passade vi på att slöa i varsin soffa. När vi kom ner till Tyskland så trodde vi att vi skulle få vänta i ungerfär två timmar innan affärerna öppnade men det va öppet! HELT GALET att det är öppet vid tio i fem tänkte vi men den äffären öpppnade vid FYRA på morgonen!! Så vi in där och handlade det vi skulle och sen vände vi tillbaka till hamnen betydligt tidigare än vi väntat och skönt det=) 

image4 En som är trött, han hade tagit massa kort på oss andra när vi sov så jag va ju tvungen och ge igen=)

På hemresan körde Claes och jag tänkte hålla mig vaken då så dom andra kunde sova men jag somnade inte långt efter att dom somnade. Tänkte ju bara sova en liten stund...så heter det ju iaf. Hade planerat det så att jag kunde få se broarna på hemvägen iaf men jag vaknade fem mil från Köpenhamn!! Sen hade jag dåligt samvete för att jag bara sov så då höll jag mig vaken. Tyckte synd om Claes som fick köra i typ femton mil utan sällskap men men. På hemresan så satt vi kvar i bilen på färjorna för vi va så trötta tt vi inte orkade gå upp nånstans så vi passade på att äta lite utav matsäcken, gott!

När vi var tillbaka i Sverige igen så gick det ganska fort vi körde nästan non stopp och jag somnade väl ett par ggr bara. Haha vilket roligt sällskap jag måste varit, fast det är ju klart jag är ju desto roligare när jag är vaken,så jag kompenserade väl det då,hehe=)

Väl hemma igen vid strax innan ett efter en tur på ungefär hundra mil, kändes gott att slippa betala dieseln och färjorna måste ju hålla i pengarna när jag pluggar...

Vid tvåtiden kom Ellie & Tuff så vi och mamma red en sväng i halkan, sen åkte jag hem till Ellie så skulle vi laga wok och titta på film. Men jag kommer inte ihåg så mkt av filmen för jag somnade typ direkt. Vaknade till när vi skulle göra lite våfflor sen somnade jag igen..skön soffa det där=)

image5Jonas va hemma och rörde runt lite i woken me...
 
Åkte hem vid tolv ungefär och sen vaknade jag vid halv tolv idag så jag har väl sovit igen det mesta nu, det tråkiga är bara att jag börjar känna mig lite krasslig igen. Va nog inte så bra att stå i nästan storm på färjan och i Tyskland!!

Va ute en sväng och red innan med mamma och nu ska jag gå och kurera mig ett tag, vill ju inte missa nåt på utbildningen!


Och du Ellie jag har lite fina kort på dig också=P 

image7

Ha det bra, kram

Kommentarer
Postat av: Anna Jonasson

Hjælp vilken impuls resa! Jösses. Som du sækert vet hade jag aldirg följt med.. fattar inte att du bara orkar.. Men HRM du sov ju mest hehe. Hoppas inte du blir sjuk bara och drick inte för mycket onyttigt ;) alla vet vi ju hur de kan ga... hihi

2008-01-27 @ 18:16:06
Postat av: Monika

mmm speciellt du...=P hihi! Ne jag va väl inte jätte upplagd för det men hade du haft dom som tjatade på dig så hade du nog också följt med till slut om du inte hade en VÄLDIGT bra andledning till att inte göra det=) men som sagt impulsresor är dom bra på, va ju rikard som fick med mig till halmstad i somras, å kul hade vi då me!! Vadå jag dricker ju aldrig nått onyttigt..=P hehe

2008-01-27 @ 20:04:53
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: tess

Men de va väl ett fint kort, vi är lika söta båda två :)

2008-01-27 @ 21:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0