18 januari

Kom på att jag ljög igår..Eller inte ljög mer glömde, hur man nu kan göra det?! I onsdags när jag skulle ändra en grind inne i lagårn så hände en ganska rolig sak. (ja nu i efterhand iaf, blev ganska chockad faktiskt)  jag stod och höll i grinden och bonden och hans son (för övrigt min gamla elev sen tiden på Tenhult, han går i ettan) stod ungefär två meter ifrån...vi står och pratar lite och rätt var det är PANG!! Lovar hann inte ens blinka så har två brädor pajat och jag står en meter ner i kulverten!! Tur att den nästan var tom och inte djupare iaf! kan ni tänka på dom brädorna går ungefär 70 kor på 2 ggr om dan och så går dom sönder för mig...?! Gissa om dom skrattade när jag kravlade mig upp, jag med=) Kunde inte sluta flina på länge även om allt jävlades! Men som sagt ett gott skratt förlänger livet och nu blev ju brädorna bytta med..Jag tog ju mig upp lite smidigare än en ko på typ 700 kg!!

Igår kväll när jag mjölkade upptäckte jag en till ko med början till mastit=( hade jätteont och bara sparkade efter mig så jag tänkte att jag sätter på en sparkbåge. Sagt och gjort. Bara att när jag ska ta av den är Monika lite klantig och stoppar in handen mellan en sparkande ko och ett tjockt järnrör. Hrm gör aldrig det! Blev klämd så in i, så nu sitter jag här med en svullen tumme med blåmärken=( Men men hon var lite bättre i morse och hon hade ingen feber iaf! 

Ikväll är jag ledig och ska åka ut till Annica så ska hon jag och Linnea (en till gammal klasskompis från Tenhult) göra räkmackor, mmm gott! Pratas ju om storm igen men hoppas det inte blir för allvarligt...

Ska försöka skriva lite häst i morrn igen när jag har lite mera tid ska ut till stallet först men tänkte jag kunde lägga ut en bild på min ögonsten iaf=)

Här är han Gnýfari frá Dallandi
                                                                                         
                         image1 

Lägg märke till stjärnan över honom...=) 

Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad otäckt att braka igenom så där! Fniss! Det måste sett lite kul ut... Tur att du inte skadade dig. Hoppas att din klämda tumme snart bli bra.

2008-01-18 @ 20:17:21
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anna

HAHAHA jag fnissade gott nær jag læste idag! Hihi hade jag gærna velat se! Tur bara att du inte gjorde dig illa, tummen blir sækert bra, klarar du blatiran runt ögonen sa klarar du nog dette med! =)

Jag sr en stjærna....! Vackert!

2008-01-19 @ 11:53:18
Postat av: Monika

mmm det såg nog väldigt kul ut och tummen är bättre=) ÅH varför skulle du komma ihåg mitt fina blåa öga för...=P hehe

2008-01-19 @ 18:19:18
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0