17 januari

Igår em gick det bra att jobba,mådde mkt bättre, skönt! Fast våran nykalvade kviga hade jätteont i ett bakben, var jättesvullen=( såg inte direkt ut som klövspalt men veterinären skulle komma idag så det återstår och se va han säger.

Inga fler kalvar idag iaf (än..) ska tillbaka vid fyra igen. Har två kor med mastit (stackars dom) så nu är det ett evigt bärande på spannen upp och ner i gropen. Men men dom ska väl bli bra snart hoppas jag.

Jag och mamma va ute och red en sväng innan, idag blev det Tvistjarni som fick äran att ha mig på ryggen..=) Blev att rida en bit på asfaltsvägen för att sedan svänga in på en ganska lång grusväg, inte alls kul att rida i skogen i denna gegga!

Vi satt och funderade på hur gammal Hrekkur är i år. (mamma red honom) han blir 17! Hjälp det är alltså tolv år sen vi köpte honom, tänk va små vi va både han och jag! Han var en liten busig (!!!) femåring och jag va åtta! Haha va kul man har haft med honom och tänk va sur man har varit på honom. Han är en VÄLDIGT envis och bestämd herre! Han hatar att gå på banan han vill bara ut och springa i skogen, då är han som lyckligast, men tänk va många gånger jag har försökt att få honom att gå runt banor på kurser och sånt! Va så himla avis ibland när jag såg alla andra "isisbarn" som va med som hade så snälla hästar som bara lydde. Fick lära mig tidigt att det inte går att tvinga ett djur till att göra något som den inte vill!! Så frågan är ju vem som lärde sig mest?! jag eller dom..

År 1999 så flög Tvisti in i mitt liv och vad glad jag va!! Ja han flög in i mitt liv ni läste rätt, vi köpte honom direkt från Island utan att ha sett honom i verkligheten. Var en bekant som hade varit över och han kom hem och sa till mig att han hade hittat den perfekta hästen till mig. Då började process övertalning=) Satt länge på kvällarna och tittade på korten och filmen på honom och drömde. Gissa om jag blev glad den  morgonen jag kom ner till frukostbordet och såg två flinande föräldrar som sa att vi skulle köpa honom=) Så det blev till att åka till Norrköping och hämta honom på flygplatsen. Red honom för första gången i ett ridhus utanför Linköping på en kurs för Johanna Elgholm, LYCKA!! Lite kul att lägga till att min häst hade flugit före mig! Är nog inte allt för många det är så för..!

Nehe nu är det dags att åka tillbaka till kossorna igen. Kan fortsätta med lite hästhistoria en annan dag när jag har lite mer tid.

kram kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Härliga historier om dina hästar! Jag väntar på fortsättningen!

2008-01-17 @ 19:34:22
Postat av: Anna Jonasson

Ælgen, haha va jag skrattade gott!
Fortsætt med hæsthistorierna. Du skriver Jætte bra kan se dig framför mig nær jag læser det du skriver!
Kram Anna

2008-01-17 @ 22:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0