3 februari

När ska detta tråkiga väder ta slut?? Regn, slask och slask och regn..Är så less på det nu så det finns ju inte! Vart man än går är det bara lera=(

Idag tog jag en rejäl sovmorgon, skönt sen kom Ellie vid halv tolv. Vi va ute och red en sväng med handhästar...Jag red Hrekkur med Glossa vid sidan, Ellie red som vanligt Tvistjarni och mamma red sin Flamma. Dom turades om lite med att ha Gnýfari vid sidan då Ellie ibland hade Tuff i koppel=) Dom va väldigt pigga, dom brukar tycka det är roligt när hela flocken är samlad!

Igår skulle jag ha en lugn tv-kväll hade jag tänkt men så blev det inte. Mamma och pappa skulle på bio medtvå bekanta men då gick pappa och blev magsjuk så jag fick hoppa in ist för biljetten va redan betald och Arn har jag velat se ett tag.

Ja det här med biljetterna då...Sonen till dom andra hade köpt biljetterna igår,så vi gick ju bara raka vägen in. Vi skulle sitta i mitten på rad två och när vi kom in fanns det fyra platser lediga där. Men när vi hade satt oss till rätta så kom det en sur gubbe och sa att det va hans platser???

Ja mkt riktigt det va ju hans platser så det va ju bara att pallra sig upp igen och gå ut! Det var såhär att vi hade fått fel datum på våra biljetter!! Hur lyckas man? Hon i kassan igår borde ju reagerat på att han köpte till i gårkväll och inte fyra extra biljetter till samma föreställning han va på! Och hon vid trappen som river biljetterna borde ju titta på det med tycker man!

Men vi fick biljetter till en annan film det fanns platser kvar på. Hur kul va den då tror ni när man räknat med att titta på Arn och så får man se en annan film om Afghanistan!! Vi fick dessutom sitta två och två och hade missat dom första minutrarna så man fattade ju ingenting först.

Filmen hade säkert varit bra om man hade varit upplagd för den typen av film men det var jag verkligen inye igår!! Hade hellre varit hemma och tittat på Göta kanal 2 för det hade varit så mkt bättre! Men men sånt är livet ibland och vi fick ju även "presentkort" så att vi kan se Arn en annan gång men då får nog pappa hänga med för orka bli utslängd igen!!!

En sak lärde man ju sig iaf, att alltid kolla så att det är rätt datum så biljetten gäller!! Kommer jag alltid göra framöver.

Söta Puma
image18

Over and out=)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja slask slask, det ær inte roligt. Væntar bara pa den tiden da det kommer smælta hær.. Oj oj oj va blött det kommer bli. Lider med dig nu.
Kul film det dær, om afganistan.. hihi
Nu ær de næra till tæævlingen.
Kram Anna

2008-02-05 @ 14:03:24
URL: http://annajonasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0