24 februari, ännu en helg...

Ja nu va snart ännu en helg förbi..Galet va fort tiden går!

I fredags va vi en sväng i skolan och hade teori fram till lunch, sen åkte jag och Ellie hem och skulle ut och rida. Då kom spöregnet. Åkte till jobbet på kvällen, vi skulle provmjölka. Allt började bra med mig och Hanna i gropen. Efter att vi hade mjölkat en sida och vi hade släppt in den andra så blev det svart. YES fattas ju bara det en fredagkväll!

Tur att dom var hemma för den stora traktorn va inte hemma så vi fick börja med att koppla loss valmeten från skogskärran, tur också att det inte hunnit bli mörkare för då hade vi inte sett nåt! Ja vi fick igång reservaggregatet och fortsatte...

När vi nästan va klara hör vi bara vårldens pys och golvet åker ner,ÅÅÅHHH! Slangen till kolven som håller uppe golvet sprack=( Kul! Jag och Hanna kände oss som små dvärgar när vi gick runt där nere. Golvet va ungefär i brösthöjd och det va ju så lagom smidigt när det kom in nya kvigor med små juver så nådde jag nästan inte upp. Då va det bara att ropa på Evert, han är lång... 

Sen gick allt bra, åkte hem genom allt mörker då det va strömlöst nästan överallt. Kom in och kände mig lagom fräsch när jag gick in och satte mig vid matbordet utan dusch! (Vi firade min bror som fyllde år..).

Vaknade på lördagen= iskallt. Strömmen kom inte tillbaka förrän ett- två nångång så jag passade på att va ute med hästar och hundar. Va en sväng hos farmor och åt också.

På kvällen skulle jag med "grabbarna" ut. (haha känns konstigt att säga så låter som om jag är kille)  Med grabbarna menar jag, Jonny, Rikard, Klas och Jakob. Vi skule bowla lite tänkte vi men det fanns inga banor, så vi tänkte vi kunde spela lite biljard inne i stan men vi orkade inte åka dit när det väl började dra ihop sig=P

Jag va ute och hämtade Klas och han inte mer än vända bilen innan hans mamma stod på trappen och vinkade att jag skulle komma in så hon fick se på mig...

(Dom umgicks med mina föräldrar när vi va små så jag, min bror, Klas och Pelle lekte ihop när vi va små men jag har inte sett deras föräldrar sen dess tror jag. Ja sagt och gjort jag gick in och vi stod i köket en stund sen ville hon att jag skulle komma in så Janne fick träffa mig också. Om jag inte tyckte det var för pinsamt då. Det tyckte jag ju inte, men när vi gick in i vardagsrummet hade dom ju gätster och DET var pinsamt tyckte jag!!)

Japp sen var vi iväg mot Tenhult och Jonnys och Sandras lägenhet. Vi dumpade av Pelle på vägen hos en kompis. Vi satt en bra stund i lägenheten och bara tjatade, Sandra och hennes syster åkte nog efter en halvtimme.

När jag då kom in efter att flyttat min bil så dom kom ut så sa Rikard att just nu ikväll så räknas du som kille, bara så du vet! Ja och varför jag blev det va för dom skulle ha lite killsnack...Tänk om jag hade blivit besparad det!! Haha fast det var ju iofs jävligt kul att höra...Vissa delar iaf!!

Sen åkte vi till nån (?!) som fyllde år ute i Lekeryd. ASMYCKET folk! Jag trodde det skulle va någon liten privat fest hemma hos någon men det va en hel loge! Började inte så kul vi satt mest och bara stirrade på folk. Jonny och Sandra gav upp tidigt=( Tänkte jag med gjort för jag ville inte dit från början ens. Men sen kom dom andra med. Va typ Andreas, Erik, Thomas och hans tjej, snuskis och John. Haha Andreas och Erik va ju lika glada som vanligt!! Sen när vi satt och degade så orkade jag inte mer så jag drog upp alla så vi kunde äga dansgolvet lite=) Skitkul hade vi!

Ja vi gjorde det kul iaf! Hade varit roligare om det hade varit fler man kände där bara...Kände och kände igen ganska många, men det är såna som man lagt bakom sig. Såna som inte är värda att ha mig som kompis enligt min mening iaf!!

Slutade med att vi åkte vid strax innan två nånting och snäll som jag är skjutsade jag hem Klas så jag va nog inte hemma förrän halv tre...Så mkt för min lugna kväll...!

Idag har jag varit ute och ridit med min ursöta älskling tillsammans med Ellie, tuff och min andra älskling=) Sen va jag hos kossorna, va jobbigt att sträcka sig när jag mjölkade men jag hoppas det är fixat till i morrn...

Alltid ska det bli så mkt...
Kram och gonatt!

Här är min älsklingar=)
image67 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0