21 februari, lever på moln=)

Idag! Idag så har jag levt på moln!!! 
(varning för känsliga tittare men inlägget innehåller en del självförtroendehöjande medel, för min egen del alltså...=)

Började dagen med att komma till skolan och då blev jag indelad med en kille som inte är allt för duktig på att köra och vi skulle åka en sväng med våran lärare, en av tomasarna...Han är gammal körskolelärare mm så jag fick först lite dåligt humör och självförtroende för jag trodde jag va dålig på nåt vis och vi skulle ut och träna.

Först körde den andra en sväng och jag va lite nervös över om jag skulle komma levande tillbaka! Sen bytte så jag skulle köra. Så att den andra skulle få se hur det skulle gå till..Hehe!
Vi åkte en sväng ner till stan och sedan Göteborgsbacken upp. Redan då började Tomas säga att jag körde jättebra, ja rent ut sagt fantastiskt sa han=) Det är inte så mkt mer vi kan begära för att du ska få ditt C-kort. AAAHHH=) Ett glädjerus  strömmade genom kroppen!

När vi kom tillbaka så gick vi genom verkstaden där en av våra andra lärare stod, "Lunne". Han frågade hur det hade gått och jag svarade bra, Tomas blev lite stött och sa att lite mer än så sa jag väl om din körning! En generad Monika säger lite blygt till Lunne att han sa att den va fantastisk...Vilket Lunne svarar BRA på, det är så det ska va och det hade jag RÄKNAT med av dig=S IIIHHH! Monika är nu helt skakis!

Efter fikat skulle jag inte köra mer utan jag skulle ut på gården och koppla släp och så...Va några ute redan och Björn(en lärare) gick igenom lite med mig samtidigt som dom andra lyssnade igen. Han gav dom lite glirningar och sa att eftersom ni är fyra så kommer ju Monika koppla ihop på en fjärdedel av eran tid! Hahaha det roliga va att jag gjorde det med=) Skulle egentligen åkt med en kille som heter Jonas men när Lunne kom och hörde det så sa han bara bestämt att  nej hon går och hämtar 26:an och backar intill det släpet där borta! Inget snack om saken hon ska ha en egen bil! Nihihihi=)

Sagt och gjort jag gick och hämtade 26:an som visar sig vara en av dom nyaste och största bilarna dom har, en FH16. Snygg färg har den också min och Gnuffes fina olivgröna färg som jag bara älskar=) Ja jag backade intill och kopplade ihop det och skulle träna på att backa. SVÅRT!! Jag som är van vid hästtransporter och andra släp med stel dragstång snurrade till det när jag nu fick ett släp som svänger på framaxeln...Gick inte alls så  bra som jag ville att det skulle göra men men...

Lunne kom och skvallrade att det va ett par st som skulle ut med släp på väg efter lunch och jag var en väldigt stark aspirant på den ena platsen=) Och så blev det, så idag för första gången i mitt liv har jag kört med lastbil och släp på väg=) Haha så jag och Jonas va först ut på hela kursen med släp=) Mohahaha!

Vi körde en riktigt lång sväng ända ner runt Vaggeryd, Jonas körde dit och jag hem, skitkul hade vi! Lunne är en helt klart rolig prick! Åter på TTC så skulle jag backa in släpet mm och koppla loss sen fick jag bråttom hem till kossorna så Jonas fick göra färdigt det sista.

Allt gick bra i lagårn med va färdig redan vid sju! Skönt. Iofs så hjälpte Eva till men inte gråter ju jag för det!
Nu har jag firat min dag med en välförtjänt pizza=)

Hoppas ni inte blir alltför uttråkade av mitt ja skryt är väl ordet jag letar efter men jag är bara så GLAD!!

Lite bilder som vanligt också...

Förarbyte i Vaggeryd. Är den inte fin så säg!!=)
image62

Björn va lite nära idag när han skulle backa intill ett släp som stod bredvid Jonas släp...
image63

Riktigt nära kan man säga!! Såg inget gjorde han heller så hade vi inte skrikit så hade det blivit ett fin hål i skåpet på scanian...Hehe sur blev han också när jag tog kort=P
image64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0