2 februari

Datorn ville ju inte som sagt härom dagen men här kommer det inlägget igen...orkade skriva till lite av det som försvann då till slut och lite nytt blir det med=)

Kan bara säga att JAG VILL OCKSÅ VA I SÄLEN!!! Åh varför är inte jag där?! jo för Monika går i skolan och har inga pengar till sånt men fatta vad roligt jag skulle haft!! Är 25 st (!!) som jag känner där uppe och åker skidor och icekart och festar,JAG VILL OCKSÅ! Blir ju inte bättre av att Jonny ringde nyss och berättade hur kul dom har det. Hrm han och jakob va väl inte jätte nyktra när dom ringde men kul hade dom.

image9Skål på´re jonny=)

Igår åkte vi med flipp till skolan (hehe vi kallar filip så å han blir SÅ glad=P) han hade missuppfattat lite när dom skulle åka till sälen, han trodde dom skulle åka vid ett två på em fast dom skulle åka på natten!!!hahaha fick mig ett gott skratt då=) Men iaf eftersom han hade massa tid över och jag och Ellie ändå hade tänkt att åka och fixa personbevis så drog vi med flippen med så slapp vi köra med=) När det var fixat så hamnade vi på max, gott gott.

Vi satt där och flummade ett bra tag och sen åkte vi hem till Ellie. Filip satt och klagade över att han inte visste vad han skulle göra ända till ett på natten så Ellie sa på skoj att han kunde hänga med och rida. Först kom ett njae följt av tystnad..sen kom det ett jag har inte sagt ja än men jag har inte sagt nej heller. Han hängde med=)

image10Flumm inne på max..


När vi kom hem med våran lilla karavan (åkte varsin bil!) så fick jag syn på våra hästar ute på grannens bete. Suck! Så vi fick en liten promenad när vi hämtade dom. Ellie va lite chockad över att han kunde så pass mkt som han gjorde men jag hade mina aningar..(Mikaela sa sen på kvällen att hennes gamla häst va uppfödd hos honom så hästar har han nog råkat ut för en del innan)

Flippen red Tvistjarni,Ellie red Hrekkur och jag Glossa. Red en ganska lång sväng och han va riktigt duktig och vi fick många goda skratt...mest åt honom=P Haha när han skulle säga hoo för att stanna så lät det som en hungrig kalv=) haha du är rolig du Flippen!!


image11 Det va inte lätt att ta kort på en som inte ville va med..rätt va det var galopperade han iväg!!

image12 Haha fick allt ett nästan bra kort...

På kvällen hamnade jag hos Ellie igen, hade tänkt att plugga lite men det blev inta så mkt med det=( Jonas skulle laga lite mat så han skickade oss till affären..Träffade Stina och Emil där. Kul! Träffar nästan aldrig henne längre. Saknar henne mkt.  Såklart saknar ALLA mina gamla kompisar som man inte hinner träffa längre=( Nackdelen med att bli vuxen. Alla jobbar hela tiden och det är nästan helt omöjligt att få ihop en dag när alla kan! 
 
Jag och Linnea har iaf tänkt att dra ihop en klassfest i vår/sommar nångång. Får väl skicka ut inbjudan tidigt så donm inte hinner bestämma nåt annat!!

För att återgå till onsdagskvällen så gick maten faktiskt att äta(!!) Hehe. Sen kom Sandra,Magnus och deras söta hund Nova. Vi kollade på I am legend, Riktigt bra film men lite dåligt slut tycker jag..

image13 Lilla söta trasselsudden Nova=)

När jag sen kom hem på kvällen så skulle jag slå på tvn (nåt fel me boxen)men då funkade ju inte den och Monika kunde ju inte riktigt släppa det så hon tryckte på typ allt som gick och se..Den funkar fortfarande inte=( Men men jag har ju mkt tid att läsa i tungboken ist!

Torsdag och fredag gick jag som vanligt i skolan: Torsdag va det teori och vi började prata om truck och så, efter lunch fick vi även våra inloggningar till datorerna som vi ska göra teoriproven på. Gjorde mitt körkortsprov för B först så jag kan börja med mitt C och CE nu=) Är några faser man ska klara först innan man kan göra slutprovet. Fredagen spenderades i verkstaden, vi gick igenom bränsle-, kyl- och smörjsystem och tittade på olika motorer. Vi fick även peka ut dom olika systemen på busschassit också. Låter väl kul va?! Men faktum är att det är faktiskt det. Blir roligare ju mer man kan, och på tisdag ska jag för första gången i mitt liv köra lastbil=)

image14
 Ååååhhh va kul det ska bli=)

Fredagkväll tillbringade jag i Nässjö hemma hos Carina. Vi gjorde tacos,kollade på tv och som vanligt blev det lite korsord med=) Saknar våra korsordsstunder vi hade på jobbet förr=)

Carina är min gamla "lärare" från Tenhult och det var henne jag jobbade mest med när jag jobbade på skolan. Iaf från studenten fram till mars 2007. Sen slutade jag men en vecka senare ramlade hon av sin häst och bröt ryggen(!!) Då hade jag inte bestämt mig för vilket jobb jag skulle ta (hade två erbjudanden just då) men när Carina ringde så blev jag kvar på Tenhult ett halvår till då jag va sjukvikarie för henne. I sept kom hon tillbaka och började arbetsträna och i november kom hon tillbaka helt så då fick jag sluta=( Tråkigt för jag gillade verkligen att jobba där,va kul att ha elever och man träffade så mkt folk hela tiden. Visst va det jobbigt med allt ibland också men nu när man har jobbat själv så saknar man det ibland. Fast iofs när Carina va hemma så va det inte riktigt samma sak.

image16 Arbetssugna hundar...

Idag har vi varit och tränat sök med hundarna. Gick bra med Impala skar sig lite i tassen.När vi satt och fikade så kom blåsten och det kändes inte så lockande att gå ut och gömma sig under ett träd så vi avbröt för dagen. När vi kom hem så red mamma och Elli på banan och jag longerade Glossa också. Gick bra, provade även att spänna in henne lite och det gick bra med när hon fattade va som skulle göras. Sen fick det va nog med blåst så vi gick in och lekte med kattungarna istället.

Oj oj va långt det blev men det va ju några dar sen sist...

Haha va tycker ni om min fina julstjärna??=P Dags att kasta den...

image15


Lina den här är till dig=)

image17

Vet ju att du gillar när jag pratar kossor så här är en bild på två små jerseytvillingar som föddes på Tenhult när jag jobbade där...Som små rådjur=) väger väl ca 25 kg st..

Nehe nu har ni nog tröttnaat på att läsa om mig så kram kram till er=)

Kommentarer
Postat av: Lina

Åhhh...vilka godingar! Tack Monika! Saknar kossorna och tidiga mornar i lagården.

Tänk att min känsla att du och Anna skulle bli vänner om ni bara upptäckte varandra stämde så bra! Ni är båda två kanontjejer!

2008-02-02 @ 21:22:04
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika

Ja jag saknar kossorna lite nu med när jag inte är där varje dag..Men det är ju desto roligare när man är där=)

Mmm henne släpper jag inte i första taget=)

2008-02-03 @ 00:15:15
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0