18 februari

Va flitig jag har varit med mitt bloggande nu då?!  Förvånad själv! Ja gårdagen har jag ju redan skrivit om men den slutade inte då. Va inte hemma i sängen igen förrän 2 på natten...Varför undras säkert.

Jo i lördags sa jag till Klas att jag skulle hänga med honom och salta om han skulle göra det igen på kvällen så han slapp åka själv. Blev ju som tur va ingen körning då! Men på morgonen sa jag att jag ville hänga med nångång och att han skulle ringa nångång när han ville ha lite sällskap och se om jag kunde...
  
Ja sagt och gjort, kvart i tio ringde telefonen, då skulle han ut. Jag hade ju inte direkt tänkt att det skulle bli igår men jag satt ju bara och degade framför tvn iaf och vänt på dygnet hade jag ju gjort me så jag tänkte va f-n kan jag ju lika gärna göra då!

Han trodde vi skulle va tillbaka till halv ett men så krånglade det ju givetvis, men inte va jag ledsen för den jag gosade ner mig i sätet när han sprang runt och fixade och bara njöt av att åka lastbil=) Han fick lasta i mer salt med för där man fyllde på tog det slut. Just shysst av dom andra, Klas blev utringd sist och då ska han behöva dra igång lastmaskinen också!! Stod en till kille där men han va visst inte lika bra på att köra så han ville inte köra den. 

Efter tankning mm va vi iväg. Åkte över Hovslätt och Sandseryd och sen ut på 195:an upp till Brandstorp. Låg och puttrade i 60 hela vägen och svängde av på dom stora avfarterna och ut igen. Är nog ganska segt att sitta själv ibland så men jag skulle klart kunna tänka mig det, på natten är det ju ingen trafik heller. Men det är klart blir ju lite ensamt, men igår gick det fort. Vi tjatade ju konstant så rätt var det var så va vi hemma i jkpg igen. Han va nog glad över att ha nån att prata med och jag är ju hrm ganska bra på att tjata när jag väl kommit igång=) Hehe..

Vi höll på att kränga ett däck med=S Han sa när vi åkte iväg att det var halvt punka på ett däck men det va på tvillingmontaget så det va nog ingen fara sa han men han fick ju svänga ganska lugnt. När vi spolade av bilen efteråt så bara rök det om däcket och när man puttade på det så såg man insidan av fäljen så nu är det kaputt...Tur jag inte såg det innan vi åkte för då vet i f-n om jag hade varit så lugn hela vägen..
Tutade utanför både Ellie och Rikard när vi åkte förbi=) Ellie hade nog hört det tror jag men det gjorde nog inte Rickis för då hade han nog ringt...

Ja sen när jag kom hem så kunde jag ju inte somna så det blev att titta på tv i säkert en halvtimme innan jag började bli trött! Så nu ska det bli skönt att sova=)

Idag har vi haft teori hela dagen i skolan och så va jag hos kossorna nu ikväll=) Va länge sen nu.

Natti natt!!


Typ en sånhär åkte vi med fast med saltaggregat och sånt annat på som jag inte vet hur det funkar?! Mysigt att åka lastbil är det=)

Kommentarer
Postat av: Elin Claesson

Hej Hej lilla Monica:) de va längesen vi hördes...de verkar som allt är bra med dig,hoppas jag. kul at du ska ta lastbilskörkort. vill oxå göra de i framtiden...ska du sluta att jobba med kor nu el?
Kram Elin

2008-02-20 @ 10:38:25
Postat av: Monika svarar

Hej Elin!!! Kul att höra av dig=) Va verkligen länge sen! jopp allt är bara bra med mig, hoppas det är det med dig också!

Skitkul är det att ta lastbilskort, rekomenderar jag verkligen! Nja jag vill ju inte släppa varken kor eller hästar men jag hade väl tänkt att jobba ett tag med lastbilar så man kommer in i det sen är det ju inte omöjligt att jag kommer tillbaka till kossorna=)

Jobbar ju lite extra nu under tiden och har väl tänkt att kunna göra det ibland sen också. Det är ganska skönt att komma till lagårn efter att ha stått ut med folk en hel dag och skönt att göra nåt man kan!!

Hur känns det att snart bli 20 då?
Kramar till dig

2008-02-20 @ 16:38:10
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Elin Claesson

hej!
jo det känns väl bra:) ha inte hunnit tänka på det så mycket, men de ska väl bli kul att få gå på systembolaget;)
jag ska nog hålla på me kor ett tag till, sen får man ser va man gör me sitt liv...kramar

2008-02-23 @ 19:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0