17 februari, Snällaste människan på länge!!

Ja då va det söndag igen och skola i morgon igen..Lördagen blev inte riktigt som planerat. Känns inte som att nåt blir det nu för tiden! På dagen va jag ute och red och så som vanligt och på kvällen åkte jag in till stan och hämtade Filip, åkte sedan till Ellie.

Kom inte så mkt folk vi hade tänkt eller rättare sagt kom ingen alls mer än att Jonas kom hem och Klas kom lite senare när han varit ute på sin jourrunda med saltbilen...Men vi hade kul ändå!
  Tills vi blev utslängda! Eller rättare sagt jag blev det. Jonas fick ett ryck och påstod att jag hade sagt nåt dumt om honom, va det va kom jag inte ihåg?! Han sa åt mig att jag skulle gå där ifrån och att jag skulle ta mina kompisar med mig. Det gjorde jag men han räknade nog inte med att Ellie skulle följa med också!  

Ja ja så är det ibland, inget att deppa över, men tur att Klas va där så vi slapp ringa taxi eller gå...Vi åkte ut till Thomas en sväng, dom skulle egentligen kommit till oss men men. Va kul att träffa dom igen men humöret va ju redan lite nere=( Tyckte synd om Ellie bara hon känner ju ingen av dom så väl, bara massa gamla goa Tenhultare, och sen blev det ju lite jobbigt med han därhemma...

Åkte tillbaka in till stan efter en 30-40 min. Åkte och lämnade av Ellie hemma och drog vidare in till stan.  När vi kom fram stod vi länge och dividerade vart vi skulle gå och det slutade med att Rikard gick iväg först och vi stod kvar?! Klas va inte alls på sånt humör och trött va han med så han undrade om jag inte ville åka hem, ville jag ju såklart inte..Så säger han att han kan sitta i bilen och vänta på mig??!! Eh jaha Monika fick dåligt samvete men han skulle bestämt göra det. Tyckte synd om honom när han skulle sitta och sova i bilen medans vi andra gick iväg.

Ja då traskade vi iväg, Jag, Filip, Thomas och hans tjej va hon nu hette?. Dom andra åkte hem och Klas satt som sagt kvar i bilen.(!!) Lovade att jag inte skulle va där ända till dom stägde iaf...Vi ringde till Åslund och han va inne i stan med Johan och Hampus så vi knallade upp till dom. Tappade Thomas och hon på vägen. Blev ståendes och prata med dom en stund sen gick vi en bit och stannade igen! Va ju kul en stund men inte hela kvällen! Åh sur va jag för jag ville ju gå in nånstans (ville ju inte heller gå in själv nånstans)men dom skulle ju prata med massa folk hela tiden och sen stod dom och drygade sig och skulle mucka och hålla på. Åh killar! Ja det va ju kul och stå där, eh nä.

När jag äntligen fick med mig dom bort mot en krog så va det ju givetvis fullt därinne så vi blev ståendes utanför, konstigt va?! Jag stod där en stund till och pratade med dom men sen orkade jag bara inte mer så jag bestämde mig för att gå till bilen, ringde och väckte Klas och sa att jag va på väg. Ja kram kram och sen skulle dom helt plötsligt röra på fötterna och gå med mig bort iaf så jag slapp gå själv. Men det tog ju bara längre tid och när vi gick förbi ett annat ställe blev dom ju ståendes där, ja jag lämnade dom där för orka vänta ännu längre...

Kom bort till bilen och där ligger Klas under en liten filt och halvsover och väntar. Åh du snälla människa! Bara för att han hade lovat att köra mig! Mindre dåligt samvete hade jag ju inte när vi inte ens hade gjort något vetigt. Kunde lika gärna åkt hem direkt. 
   Blev ett stopp i Huskvarna med nån kompis till Klas ringde och vi stannade till vid stadshotellet och tjatade en stund...Tio minuter senare lämnade han av mig hemma=) Utelåst...!

Fattades ju bara det också! Kom på det på vägen hem att mina nycklar låg i bilen som stod hos Ellie..Orkade ju inte åka dit, väcka dom så jag kunde få bilnyckeln och sen gå upp med den igen så hon kunde köra hem bilen idag. Fick ringa in och väcka pappa ist så jag fick en extra nyckel så jag kom in till mig!

Fördelen med att vi bara stod ute och pratade va att jag hann ju nyktra till och vaknade idag vid halvåtta idag, skitpigg=) Men går man upp då, ja en liten sväng sen lockar sängen igen, blir trött igen och somnar om.

Klas sa att han hade sluppit köra i natt iaf, så då kunde jag ju lugnt somna om igen. Klockan hann bli rätt mkt innan jag kom ut efter telefon och sömn, gav hästarna mat för att sedan upptäcka att jag va utelåst igen! Från stora huset denhär gången.  Fick ringa och jaga nyckel men sen fick jag tag på Ellie så hon kom upp med min bil.

Gick in och åt lite och då kom jag på att jag inte hade ätit på ett dygn!! Inte konstigt att jag va hungrig! Har inte blivit så värst mkt gjort idag, har varit i stallet och sen mest bara slöat och tjatat i tellen. Nu snart ska jag äta hemmagjord pizza och det ska bli gott=)

Har pratat med Mikaela idag i ja jag vet inte? Typ två timmar kanske, synd bara att du ska bo i Habo! Så nära men ändå så långt bort när man är trött..Du får allt ta och skaffa körkort nu!! Gillar att prata med dig du är ju faktiskt ganska klok! Trot eller ej=P Gillar dig min vän!

Nä nu ska jag sluta babbla men jag är glad över att jag har dom vännerna jag har iaf!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0