15 februari

Fredag igen, veckorna går fort. Har redan gått på TTC i fyra veckor(!!) bara tio kvar sen ska vi va fullfjädrade yrkesförare!! Hjälp hur ska det gå=)

Idag hade vi lite fritt på schemat vi fick skriva igår vad vi ville göra och alla skrev väl körning!! Alla fick tyvärr inte köra. Jag sa på morgonen att jag ville köra med Ellie, Filip eller Emmelie för att vi har ju inte så mkt chans till det annars..När vi kom till skolan så blev jag och Filip indelade att köra ihop efter fikat=) Fast sen fick vi höra att det va för dom ville se lite mer av oss, Filip körde visst lite mkt traktor...och jag fick köra i ja nästan alla rondeller i stan!! Men det kändes bra idag för jag va inte lika nervös idag och kände mig lite mer säker iaf fast ibland snurrar man till det för sig i skallen!!

Filip körde först och vi åkte runt Klämmestorp och ner genom stan och ut på Ljungarum  och där bytte vi och jag snurrade lite i stan sen körde vi göteborgsbacken upp till skolan=)  Duktiga är vi iaf! Thomas(läraren) sa att det va mest småsaker som vi skulle tänka på och att det va mest vanesaker så då blir man ju glad!! Va inte nervös när jag åkte med Flipp, litade på att han kunde och det gick ju hrm lite lugnare än med 740:n...Jag var betydligt lugnare än igår iaf, visste ju inte alls hur mkt han jag åkte med då kunde!! Tror inte Flipp va rädd när jag körde heller, han sa att han inte va det men man vet ju aldrig..

Först på morgonen gick vi till datasalen så nu är jag och Filip färdiga med CE också, så skönt!! När vi va klara med det så gick vi ut på gården och drog en vända med en grusbil sen va det dags för fika..Efter lunch tyckte jag att vi kunde fixa en rondell så vi kunde träna i men det var ingen som riktigt nappade=´(

Vi tog varsin grusbil ist och körde sand. Lastade,vägde och tippade..Ganska långtråkigt efter en stund men det va kul den tiden vi hade komradion igång=) Filip satte igång våra så vi satt efter varann i varsin bil och drygade oss med den=) Sen kom Lunne (en annan lärare) och sa att vi inte fick ha igång dom för dom inte hade tillstånd till det längre=( då blev jag ledsen...
  Ringde ut Ellie istället så hon skulle åka med mig i det fina vädret och sen kom Flipp och åkte med också...
Ellie drog en backrunda genom banan och sen åkte vi och tvättade lastbilen.

Vi åkte med Filip idag så vi fick med honom hem. Så vi va ute och red alla tre..Vi red en rätt lång runda, runt Dalskog och Ingelycke..Hann bli både mörkt och kallt innan vi va hemma igen!

Men kul va det...kan inte påstå att skrattmusklerna vilar så mkt nu för tiden iaf!! Gillar att gå i skolan igen och ha massa roligt folk omkring mig=)

Kvällen kommer att bli lugn vi ska väl ut en sväng i morgon jag Ellie och Flipp m fl. MIkaela ville att jag skulle hänga med till Elin men det är så himlans långt och så är jag hästvakt i helgen med. Skulle varit jättekul men känner att orken räcker inte till att köra hela den biten hem på natten=( Hoppas ni får kul utan mig, vet att det kommer bli svårt men snälla försök...=P Hehe

Här kommer lite bilder från dagens bravader...

Filmade lite med när vi körde i stan med men den va så lång så den får ni klara er utan..
Anna lite avis blir du väl när du ser att det är SOL (!!!) ute, två hela dagar i rad, jag tror inte det är sant!!=)

Vägen ner mot staden från Bankerydshållet
image46

Haha idag kunde du inte springa iväg och gömma dig=P
image47

Staden...
image48

Haha du Filip en till..Ser ut som det är vid högskolan?!
image49


Munkabron nästa...
image50

Åh va mysigt det är att åka lastbil i det fina vädret=)
image51

Rondellen vid Biltema
image52

Sibylla...Ja Flipp hur va det med handen på växelsspaken?=P
image53

En annan lastbil..Hej hej!
image54

Vägen ute på Ljungarum...
image55

Härvid bytte vi förare..Så va det dags för massa rondeller!
image56

Här står vi och tippar och passar på att ta lite kort ner på lastmaskinen..
image57

Som sagt tippning ner över kanten...Ett antal meter ner!
image58

Fotade lite när Ellie och Filip sadlade om...Reflexerna syns ju iaf!
image59

Fin himmel! Fast va iofs finare i verkligheten men Ellie och Flippen drog iväg och Glossa ömmade lite så jag stannade till och tog ett kort. Sen hade dom gömt sig i skogen för att skrämma mig men hur svårt är det att se självlysande kläder...?! 
image60

Haha ja eftersom jag inte va med på en enda bild så fick jag ju ta en nu när jag sitter framför datorn...Så ni kommer ihåg hur jag ser ut menar jag=P
image61

Ja Anna det är väl kul att se lite hur det ser ut i Jönköping igen..Så du känner igen dig när du kommer tillbaka=)

Kramar från Monkan=)

Kommentarer
Postat av: Anna Jonasson

Och vem ær nu denna filip?? Nagon tænkbar pojkvæn man tro?? hehe

Ja det va jætte kul att se bilderna pa jkpg sa jag inte glömmer.. hihi men oj vad fint væder, kan kænna hur det kænns med varm var sol i ansiktet! Det saknar jag mycket. Men vi har peppar peppar faktiskt haft det fint nu ett tag. Inte sa mycket blast, man kan iaf sitta kvar i saeln nær man rider ;)
Kramar Anna
ps. om tio veckor ær du proffs i lastbilen och værldens bæsta lastbils chaffis!!!

2008-02-16 @ 12:50:23
URL: http://annajonasson.blogg.se
Postat av: Monika svarar

Haha ne det är det inte..Min gamla elev ju, ett år yngre än vi. Nej det är bara att vi går ju ihop på TTC och vi fyra har jävligt kul ihop=) Gott att ha massa roliga kompisar med sig på dagarna!!

Han har ju varit med en gång innan och ridit skrev om det för ett par veckor sen, han har kommit på att det är skitkul och nästa gång ville han att jag skulle ta gnuffe så vi kunde ha galopprace, han och ellie hade det igår men det va så jämt så jag tänkte jag kunde utklassa honom nästa gång=P

Det har varit jätteskönt med lite sol nu för man blir genast mkt piggare=) Hrm ja vi tycker det blåser mkt på skolan men det är ju ingenting jämnfört med Island!!

Nu ska jag ut och rida en sväng sen ska jag plocka upp Filip och en till så ska vi till Ellinor och förfesta kommer lite folk dit sen ska vi göra stan osäker=) Synd bara att vi inte har våran "bodyguard" Anna me oss, både jag och ellie brukar ju bli ett par dm längre när hon e me=)Hihi..
Kramar till dig

2008-02-16 @ 14:38:24
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0