14 februari

Att jag är för dålig med mitt bloggande, är bara för att jag skriver ju alltid så mkt och då orkar man inte alltid! Och ni borde ju bli trötta på att höra mitt tjat!

Här kommer lite kort från veckan iaf:

Fredag: Va i skolan och hade teori..Va ute på kvällen med Emmelie, Affe, hennes kille, Klas m fl...Hade skitkul=) Men yrkesskadade börjar vi bli för jag och Emmelie körde scania på dansgolvet..!! Hehehe!

Lördag: Sov ganska länge sen kom Annica och Ellie så vi va ute och red med alla hästar och mamma va med också..Åkte till Ellie på kvällen men det har ni ju redan läst iofs..

Söndag: Ja det va ju den isländska väckningen då...Sen hrm lite senare så red vi och jag blev sjuk=(
På em va jag hos kossorna=)

Måndag: Körde lastbil på "gården" på skolan backade och jag fick även testa att ställa av/på ett flak, va kul=) på em så körde jag truck, inte fullt så kul eftersom jag va sjuk och trött!!

Tisdag: Godshantering på schemat. Surrade massa olika grejor, tunnor, rör mm. (Samma som Ellie skrivit om på sin blogg)  Vi skulle även köra med en handtruck och flytta om lådor på ett flak och va gör den olycksdrabbade Monika om inte skadar sig?!
   Skulle va lite smidig och hoppa upp på en låda men landade lite långt ut på kanten så foten åkte av och jag landar med underbenet rakt på kanten, AAAJJJ!  gjorde inte så farligt ont först men sen på em när jag satt i en lastbil så svullnade det upp som f-n så nu har jag ett megabaota stort blåmärke på underbenet, skojar inte det är enormt går nästan hela varvet runt benet=( Sen har jag ett blåmärke långt upp på låret och ett sår på handen också från fallet. Inte kul alls!

Onsdag: Haltade iväg till skolan och satt vid datan hela dagen, gick bra förutom att datorn stördade sig i 1,5 timmar men nu har jag bara sluttestet på släp(CE) kvar=) Ja jag kanske ska förklara lite, vi har ett antal faser och så vi ska klara och sen ska vi göra ett sluttest på C och ett på CE. Sen har vi klarat teori delen=) Känns skönt att bara ha ett prov kvar=) Sen kommer ju iofs massa andra prov men känns ändå gott att va färdig så långt iaf!

Torsdag: Idag har jag varit för första gången ute på väg och kört med lastbil!! Va så himla roligt men så läskigt!! Först äkte vi på smala landsvägar och sen lite större och in i samhällen och så, sen kom det allra läskigaste! JÖNKÖPINGS CENTRUM=S ahh va läskigt det va att åka inne på Klostergatan kan jag säga!! Hjälp va smalt det blev helt plötsligt och jag körde inte fortare än 30 men det kändes som det gick skitfort!! helt kallsvettig va jag efter ont i huvudet hade jag nu när jag kom hem!! Koncentrerad till tusen har jag varit idag...

På vägen hem ringde Lina och vi satt och "hurrade" ikapp om hur kul det är att Anna ska få chansen till att tävla landsmót! SÅ KUL!!!!


Kom in och kollade mailen och hade fått ett jättefint mail av Anna:


En tjej frågade en kille om han tyckte hon var söt.

Han svarade nä.

Hon frågade honom om han ville vara med henne för evigt.


Han svarade nä.


Hon frågade sedan honom om han skulle gråta om hon lämnade honom.


Och än en gång blev svaret nä.


Hon hade nu hört nog och gick därifrån med tårar som strömmade nerför hennes kinder, men då tog killen hennes arm och sa;


Du är inte söt, du är vacker.


Jag vill inte vara med dig förevigt, jag MÅSTE vara med dig för evigt.


Jag skulle inte gråta om du lämnade mig, jag skulle dö.


Så nu vill jag säga till dig:


Jag gillar dig för det du är till mig.... En äkta vän.



Det bästa i hela mailet, så sant!!

Kom ihåg:


En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'


Jag är verkligen stolt över att få vara din vän.



Jag har lärt mig att.... livet är som en toarulle. Ju närmare slutet
man kommer dest o snabbare går det.

Jag har lärt mig att....pengar inte kan betala klass.


Jag har lärt mig att...Det är de små dagliga grejorna som gör livet
så spektakulärt.


Jag har lärt mig att...Under allas hårda skal finns det någon som vill
bli uppskattad och älskad.


Vad får mig att tro att jag kan?


Jag har lärt mig att...att ignorera faktum tar inte bort faktumet.


Jag har lärt mig att....att ju mindre tid jag har på mig, ju mer får
jag gjort.




Du är min vän och jag är lycklig för det.


Älska de du kan.


Rör vid de du kan nå ut till.


Låt de andra gå


Så sant så sant! Vänner kan man inte få för många av och i vissa situationer i ens liv märker man verkligen vilka som är ÄKTA och jag vill bara säga till er alla (ni vet vilka ni är) att jag skulle inte klara mig utan nån av er!! Tack för att ni finns och att ni vill vara mina vänner!!



Här kommer lite bilder från dagens körning med:

Vi hade turen att få denna bilen idag igen frö den vi skulle ha haft hade det gått sönder en slang på och denna är goare att köra=)
image39

Smal väg utanför Sandseryd...
image40

Klostergatan...
image41

Korsningen vid Klosterkungen
image42

Torparondellen
image43

Munksjöbron...om någon missade..!
image44

Åkte förbi sjuklingen Saras hem på Gräshagen..Vink vink=)
image45


Det är SÅÅÅÅ kul att köra lastbil=) Måste ni prova på nångång...

Kramet

Kommentarer
Postat av: Anna Jonasson

Hej min væn!!
Ja du ær sannerligen min væn och det ær jag sa glad över.
Monika du maste sluta klanta dig för du rakar alltid skada dig sa allvarligt..!
Du kommer klara dig galant igenom hela kursen och sedan kommer du fa en stjærna i kanten!!
Kramar

2008-02-14 @ 20:14:18
URL: http://annajonasson.blogg.se
Postat av: Monika svarar

Ja jag vet helt galet är det och det som blir blått blir verkligen blått...!!hehe, du vet ju va jag menar!

Å jag är så glad över att du är min vän också!!!

Ja det hoppas jag med=)
kramar

2008-02-14 @ 20:32:35
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Lina

Åh, vad härligt det ser ut uppifrån en lastbil! Måste vara en känsla att sitta där uppe och vara KUNG!

2008-02-14 @ 22:23:33
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika svarar

ja det är jättehäftigt känns nästan som man flyger och det är rätt kul att kunna se ner på alla bilar och folk=) Man känner sig rätt säker med för skulle man krocka med en bil så når den knappt upp till en själv!

2008-02-15 @ 06:46:13
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0