10 februari Isländsk väckning=)

Igår kväll var jag hos Ellie och Tuff sen som vanligt så somnar Monika i soffan!! Hade jag inte planerat...Sjuk börjar jag bli igen med=(

Men iaf där låg jag och snarkade och snörvlade och vid 04.49 ringer telefonen och jag tog nog en liten stund på mig innan jag orkade resa på mig och svara. Sätter mig upp och får syn på en bild av Anna på displayen=svara fort som f-n. Men se där i andra änden va det inte Anna?! Hör en mansröst som är hrm glad!!

- HHHEEEJJJ do svenska flikka!!!

Hör jag och mina stämband och hjärna som inte är riktigt vakna än kraxar fram ett litet hej.
I andra änden hör jag honom presentera sig men jag hängde inte riktigt med..
Tänkte för mig själv att nu är detta nån full isläning Anna har hittat och ska få ihop mig med.

-  Vem är do?

- Krax hrm eh Monika.

-Aaaahhh Monika! och nåt mer jag inte kommer ihåg...

Sen kom iaf en välkänd röst=) Anna förklarade att det var självaste chefen Òli som ringde(!!)  Va ju just ett fint intryck han fick av mig första gången fast det är klart, Anna har ju redan berättat om mina bravader i kulverten och vem vet vad hon mer har sagt...=P Hehe

Ja och jag kan ju bara säga att jag blev ju inte mer avis eller så när man hör hur kul dom har i bilen..Hur va det du sa, som att jobba med två bröder=) Anna som sagt jag ska jobba ihop lite pengar sen kommer jag!! Då ska vi ha kul!! Sveinstadir verkar ju va stället man ska va på=) Inte som här i leran!

image29Tänk om det kunde vara sånt väder ist=)


Ja i morse då så funderade jag på om jag skulle åka hem men jag tänkte att då blir jag bara pigg så jag kröp ner i soffan igen=) Tuff kom och parkerade jämte mig och låg snällt och vaktade mig=)
 
image30

Vaknade igen vid tio av telefonen men den här gången va det Carina. Pratade med henne i en halvtimme ungefär och nu sitter jag här vid datorn. Hade tänkt att städa och va duktig men ja hamnade här ist. Ska ut och rida nu strax och sen ska jag till kossorna i em.


Kramar

 13.30 lerigt va namnet!!

Ja nu har jag varit ute och ridit i leran, började med att göra gnuffe lite sur och spolade av hans ben när ändå pappa hade den långa slangen ute och spolade med. Han blev väl halvt ren va ju bara kallvatten där=(

image31
Ser den inte jättemysig ut...

image32
Nej då den är inte stel eller så...

image33
Ja såhär ser alla vägar och hagar ut nu=(

image34
Men vi är inte ledsna ändå...

image35
Även om vi ser ut så här efter...Ser det inte mysigt ut Anna så säg...!

Eftersom det inte blev nån ordentlig
image36

Så tycker jag att det kan bli..
image37
..istället!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Skratt! Monika, ditt inlägg med text och bilder är skitbra och du gör säkert Anna grön av avund! Bilderna säger allt om hur livet i Småland är! Inte längtar vi till Island...eller?

2008-02-10 @ 18:29:09
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Lina

Och du...bilden på dig och Tuff är bara för underbar!

2008-02-10 @ 18:30:57
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: monika

Nej inte alls...!!

2008-02-10 @ 20:19:58
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Anna

...hehe visst va de kul o vakna tio i fem en underbar söndag morgon. Haha Óli vile ringa en av mina kompisar och vem ær bættre æn du!? Jag berættade för honomom blogg inlægget du gjort nu om samtalet, vi skrattade dubbelvikta bade han och jag, vi va ju minst sagt en aning dragna igar kvæll.
Du kan ju tænka dig vad jag skrattar pa dagarna med honom nær han försöker prata ngn form av svenska.. haha

...och leran... jag længtar inte tillbaka till leran, ær glad att slippa den perioden av sveriges arstider.
Hær börjar det bli blött nu, en inte lerigt.. æn, men vænta bara till isen pa bergen smælter.. da vill jag nog hem till smaland igen!!

Ha de gott min væn och jobba ihop pengar! Sveinsstaðir ær stællet!!

Kram Anna

Ps. WOOOWWWW vilken bild pa dig och gnuffe!! Sætt i gang och træna sa vi kan regera pa banorna 2009

2008-02-10 @ 23:49:53
URL: http://annajonasson.blogg.se
Postat av: monika

Hahaha ja det förstår jag och precis vem passar bättre än jag=)
Usch ja då kommmer du väl näst intill drunkna istället för att blåsa bort..För hoppningsvis kommer set ha torkat upp lite här då!
Ja jag ska träna...Lovar ska slänga på skor snart tänkte jag sen...=)
Kramen

2008-02-11 @ 07:00:14
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0