11 April Nattkörning=)

Hemma igen efter våran nattkörning. Det var bland det roligaste jag har gjort i hela mitt liv! Så kul hade vi, och jag fick ju åka i min favvobil på skolan också=) Den fina gröna FH16 med maskinsläpet efter. Förutom mig så åkte Lunne, Jonas och Thomas med=)

Vi hade så j#¤%a ROLIGT!!! Med Lunne i bilen så behöver man ju inte oroa sig för att ha tråkigt, och vi andra är ju rätt bra på att slänga iväg vassa pikar till varandra, sånt gillar jag=) Iallafall när man vet att det är på skoj!

Vi började med att fixa alla lastbilar och släp när vi kom till TTC och för oss innebar det att vi skulle ställa på en hjulastare på släpet bakom traktorn som redan va på. Jag va snabb på att hoppa in i hjullastaren för att köra på den och dom andra stod och kollade så jag kom rätt på ramperna. Vi surrade fast den med kättingar och sen åkte vi och vägde alltihop. Vi hade lite överlass på bilen men när jag visade Lunne siffrorna så bara slet han lappen ur näven på mig och visslandes lossades som ingenting, haha!

 När vi sedan hade mätt hur högt ekipaget blev så gick vi in och fick tio adresser som vi skulle hitta till och lägga upp en rutt till, vi hade behövt lite mer tid till för att få ut bättre kartor men men det löste sig fint ändå!

Rutten blev från TTC till Svenljunga, sedan Kunsbacka, Mölndal, ut vid hamnarna i Göteborg och sedan Vårgårda och hem igen, Blev nog en 50 mil, med vissa små felkörningar och sen snurrade vi lite i Gbg och kollade på lite andra saker...

Vi va hemma igen påTTC vid 3 ungefär och då ställde vi av hjullastarn och kopplade av släpet och ställde in lastbilen och så stod vi och pratade en stund sen va det till och åka hem och sova, var väl hemma vid kvarti 4 ungefär...

Men hjälp va kul vi hade och vad jag kommer att sakna det när vi slutat=`( Synd att vi inte går lite längre så hade vi hunnit med en sväng till..
Många roliga kommentarer och citat har man ju fått med sig från resans gång=D 

På måndag ska jag vara med foderbilen och kolla hur det går till så får jag se ifall det kanske leder till något mer...

Kramar från en glad Monika!!!


Lite bilder som vanligt också=)

Hjullastarn på plats..                                                                   
image82  
Bara surrningen kvar..

image84

Här har vi ekipaget på vågen..
image85

Ser det inte proffsigt ut så säg..=P
image86                    

Sen bar det iväg=)
image87

Vanlig syn va det gäller  Lunne, tellen i högsta hugg              
image88 

Thomas va djupt koncentrarad på körningen så jag och Jonas passade på att mobba honom lite för han märkte ju ingenting så vi och Lunne låg ju dubbelvikta av skratt till slut=)
image89

Vid tredje stället var det förarbyte, Thomas backade för att vända och säger att han touchade trottoaren lite, Lunne börjar asgarva och säger åt oss att gå ut och titta på hur en touch ser ut...hrm jag tycker det va lite mer än en liten touch...=P Hela ekipaget står assnett och både bil och släp står ju långt uppepå trottoaren!!!haha
image90


Vill bara säga att får ni nångång chansen att köra lastbil, GÖR DET!!! Superkul=D


Kommentarer
Postat av: Anna

STOLT JAG ÄR ÖVER DIG!!! Ja över lastbilskortet också ;) Men mest över att du börjat skriva igen så man vet att du lever... hehe

Kram Anna

2008-04-11 @ 15:33:36
Postat av: Monika

Ja jag lever oroa sig inte=D

Du vet jag skulle ju säga till innan jag gjorde några såna drastiska saker!!

Kram

2008-04-11 @ 22:20:18
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0